Przejdź do treści

Rzecznik praw ucznia

W naszej szkole działa Rzecznik Praw Ucznia – jest nim pani Sonia Jarosz.

Jego główne cechy to: OBIEKTYWIZM, NIEZALEŻNOŚĆ, WIEDZA.

Rzecznik jest niezależny – nie wpływają na niego inni nauczyciele czy dyrektor szkoły, ale też nie postępuje tak, by przypodobać się uczniom. Stara się obiektywnie podejść do problemu. Wysłuchuje obu stron konfliktu, nikogo nie ocenia. Zna się na dokumentach prawa ucznia i potrafi po zapoznaniu się ze sprawą rozstrzygnąć, czy zostały one złamane. Działa w ramach obowiązujących w szkole zasad i regulaminu.


Zadania rzecznika:
– upowszechnianie znajomości praw ucznia w szkole,
– dbanie o przestrzeganie praw ucznia,
– proponowanie nowych zapisów dotyczących praw ucznia w szkolnym statucie,
– rozwiązywanie konfliktów między uczniami i między uczniami a nauczycielami,
– reprezentowanie ucznia w przypadku złamania jego praw.

lub skorzystaj z pomocy Rzecznika Praw Dziecka:

Telefon Rzecznika jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 20.00. Każdy, kto zadzwoni po godzinie 20.00 lub w dni wolne od pracy może przedstawić swój problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania oddzwoni następnego dnia.